Tuesday, November 2, 2010

Save Sakineh


Sign the petition, send the letter: the Iranian Government has just given the go ahead for her execution tomorrow November 3



محضر محترم حضرت آیت الله . . . . دامت افاضاته

این عریضه را برای جلب توجه حضرت عالی و برخی دیگر ازحضرات آیات عظام به نقائص فاحش در پروندۀ سکینۀ محمدی آشتیانی، که به اتهام ارتکاب زنای محصنه درشهر تبریز درمعرض سنگسار قرار دارد، تقدیم می کنیم.
توضیحاٌ و با احترام به استحضار حضرت آیت الله می رسانیم که مجازات سنگسار مشارُالیها در سال 1385 از سوی دادگاه کیفری آذربایجان شرقی صادر شد. در پروندۀ تنظیم شده علیه مشارُاالیها نامی از طرف دیگر چرم زنا نا برده نشده است. علاوه براین، قبل از آغاز محاکمه سکینه محمدی آشتیانی تحت فشار محبور به اعتراف به ارتکاب جرمی شده که هرگز صورت نگرفته و مشاراُالیها در طی محاکمه با تصریح به اجباری بودن اعتراف ادعائی آن را پس گرفته است.
دو تن از بنج عضو دادگاه مذکور، با استناد به فقدان مدارک و اسناد مثبتۀ جرم و نبودن شاهدان عینی در دادگاه، به حکم محکومیت و مجازات سکینۀ محمدی آشتیانی رأی منفی داده اند.
اخیراً، به دنبال اعتراض های گستردۀ بین المللی به حکم سنگسار مشاراُ الیها، مقامات دادگستری آذربایجان شرقی ناگهان و به خطا ادعا کرده اند که حکم اعدام سکینۀ محمدی آشتیانی با قتل شوهر وی مرتبط بوده است و نه با اتهام ارتکاب زنا. معهاذا، با توجه به جریان و اوراق محاکمه، واقعیت مسلم آن است که حکم اعدام تنها به ارتکاب زنا مرتبط بوده و نه جرم دیگری. پروندۀ قتل شوهر مشاراُالیها در دادگاه دیگری پی گیری و در سال 1385 مختومه اعلام گردید بی آن که حکم اعدامی علیه مشاراُ الیها صادر شود. بازکردن مجدد پرونده ای که مدت ها از تعیین تکلیف و خاتمه آن گذشته است دال بر آن است که مقامات دادگستری آذربایجان شرقی تنها قصد داشته اند که افکار عمومی را از ناعادلانه بودن مجازان سنگسار در مورد اتهام به ثبوت نرسیدۀ زنای سکینۀ محمدی آشتیانی منحرف کنند.
حضرت آیت الله . . .
امروز معدود است شمار کشورهای اسلامی که در آن به سنگسار مجرمان دست زنند. در واقع در بسیاری از جوامع دنیا اعدام به عنوان یک کیفر قانونی برای ارتکاب جرم زنا لغو شده است.
ما با جلب توجه آن پیشوای روحانی به اِعمال فشار برای اجبار متهم به اعتراف نادرست، فقدان اسناد و بیّنۀ مثبتۀ جرم و غیبت شهود عینی ارتکاب جرم از جلسات دادرسی و به این واقعیت که سکینه محمدی آشتیانی سالیانی از عمر خویش را بی گناه در زندان به سر برده و متحمل آزار و ایذای بسیار شده است، با نهایت احترام از حضرت عالی به عنوان آخرین ملجأ تظلم و دادخواهی استدعا داریم که مقامات قضائی تبریز را به آزاد کردن سکینه محمدی آشتیانی تشویق و راهنمائی فرمائید.

2 comments:

  1. Please stop this complete abuse of justice.

    ReplyDelete
  2. This is just awful! But i really don't think there's much that can be done :(

    ReplyDelete